Положення про відділ соціального захисту населення
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВІДДІЛ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ НЕДОБОЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
1.Загальні положення
1.1. Відділ соціального захисту населення Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області (надалі - Відділ) є виконавчим органом Недобоївської сільської ради, створений Недобоївською сільською радою. Відділ підзвітний і підконтрольний сільській раді, підпорядковується сільській раді, виконавчому комітету сільської ради, сільському голові, а з питань здійснення делегованих повноважень підконтрольний відповідним органам Чернівецької обласної державної адміністрації.
1.2.Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», наказами Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями сільського голови, рішеннями сесій сільської ради та виконавчого комітету, Статутом Недобоївської територіальної громади, рішеннями Недобоївської сільської ради і її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, а також цим Положенням.
1.3. Відділ фінансується за рахунок коштів сільського бюджету. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників відділу та видатки на його утримання встановлюються Недобоївською сільською радою.
Структура та і штатний розпис відділу складається та затверджується Недобоївською сільською радою.
1.4. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки та штампи.
1.5. Працівники відділу є посадовими особами органу місцевого самоврядування
1.6. Повне найменування відділу: Відділ соціального захисту населення Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області.
1.7. Місце знаходження: вул. Головна,28-А, село Недобоївці Дністровський район Чернівецька область, 60035.
2.Основні завдання Відділу
Основними завданнями відділу є:
2.1. Забезпечення реалізації на території громади державної політики у сфері соціального захисту населення, організації надання соціальних послуг, особам які їх потребують.
2.2. Аналіз стану соціального захисту населення, прогнозування розвитку, удосконалення відповідних комунальних закладів згідно з потребами громадян, розробка та організація програм розвитку соціального захисту населення на території Недобоївської територіальної громади.
2.3. Визначення та реалізація соціальних потреб громади, створення умов для здійснення заходів соціальної підтримки вразливих верств населення, внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах та сприянню в отриманні ними соціальних виплат та послуг за місцем проживання/перебування.
2.4. Запровадження та надання гарантій соціального захисту та соціальної підтримки мешканців громади.
2.5. Контроль за дотриманням законодавства в галузі соціального захисту населення відповідними комунальними закладами, розташованими на території Недобоївської територіальної громади.
2.6. Участь у організації фінансового забезпечення відповідних комунальних установ та зміцненні їх матеріальної бази, координація їх діяльності;
2.7. Забезпечення соціального захисту, захисту прав громадян у відповідних комунальних установах;
3. Основні функції.
3.1. Забезпечує виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань, що віднесенні до його відання.
3.2. Бере участь у стратегічному плануванні розвитку громади, здійснює підготовку пропозицій до проектів місцевих програм, проекту бюджету громади.
3.3. Готує проекти рішень на розгляд виконкому сільської ради про надання чи відмову у наданні соціальних послуг.
3.4. Вирішує відповідно до законодавства питання щодо соціальної підтримки населення громади (прийому документів для призначення і виплати соціальної допомоги, компенсацій, житлових субсидій, надання пільг, інших грошових соціальних виплат) в тому числі у співпраці з Центром надання адміністративних послуг та Службою у справах дітей.
3.5. Веде облік багатодітних сімей, сімей/осіб, у тому числі сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують соціальної підтримки, осіб з інвалідністю, осіб, які потребують постійної сторонньої допомоги, осіб, які повернулися з місць позбавлення волі, осіб, які не мають постійного місця проживання, осіб, які зазнали насилля в сім'ї, постраждали від торгівлі людьми , тощо.
3.6. Організовує здійснення відповідно до законодавства соціальної роботи в громаді, в тому числі виявлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
3.7. Визначає потребу громади у соціальних та реабілітаційних послугах, встановлює надавачів цих послуг залежно від потреб громади у відповідних послугах, готує в установленому порядку пропозиції щодо створення, реорганізації і ліквідації закладів, установ і підприємств, які надають соціальні послуги та відносяться до комунальної власності територіальної громади.
3.8. Подає у встановленому порядку пропозиції щодо кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, закладів, установ і організацій сфери соціального захисту, що відносяться до комунальної власності територіальної громади.
3.9. Здійснює планування соціальних та реабілітаційних послуг та видатків на їх надання, забезпечує встановлення тарифів за надання платних соціальних послуг.
3.10.Приймає рішення щодо організації надання соціальних та реабілітаційних послуг, у тому числі із застосуванням механізмів співпраці та спів фінансування з іншими територіальними громадами, соціального замовлення у недержавних суб’єктів за рахунок бюджетних коштів, проведення конкурсу соціальних проектів, залучення фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також інших форм, визначених законодавством.
3.11.Веде базу даних суб’єктів, що надають соціальні послуги, які провадять діяльність на території громади, та соціальних послуг, які вони можуть надавати.
3.12. Здійснює керівництво діяльністю, координацію і контроль за роботою закладів, установ, підприємств комунальної форми власності, що надають соціальні послуги, в тому числі прийом, аналіз та оцінку звітів про роботу їхніх керівників.
3.13. Сприяє та забезпечує контроль за своєчасним підвищенням кваліфікації працівників сфери соціального захисту територіальної громади.
3.14.Здійснює моніторинг, контроль та оцінювання якості надання соціальних послуг, інформує населення про соціальні та реабілітаційні послуги.
3.15.Вживає заходи щодо надання соціальної допомоги та компенсацій вразливим верствам населення громади, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету.
3.16.Вирішує питання надання за рахунок коштів місцевого бюджету ритуальних послуг у зв’язку з похованням громадян у випадках, передбачених законодавством (у тому числі одиноких).
3.17.Забезпечує захист прав і законних інтересів повнолітніх осіб, які потребують встановлення опіки або піклування, недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена.
3.18.Вирішує відповідно до законодавства питання про надання допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, сім’ям загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісти) військовослужбовців, а також інших вразливих верств населення, тощо.
3.19.Здійснює консультування мешканців територіальної громади з питань застосування законодавства щодо соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, захисту соціальних прав, інших питань віднесених до його відання.
3.20.Забезпечує формування, публікацію та підтримку в актуальному стані матеріалів, які відносяться до компетенції Відділу на веб-сайті Недобоївської сільської ради.
3.21.Подає в установленому порядку статистичну звітність про стан і розвиток соціального захисту населення в Недобоївській територіальній громаді; організовує з цією метою збирання та опрацювання інформації і формування банку даних.
3.22.Забезпечує виконання рішень Недобоївської сільської ради, виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови з питань, що віднесені до компетенції Відділу.
3.23.Здійснює інші функції, покладені на Відділ відповідно до чинного законодавства.
4. Права.
4.1. Залучати до розроблення місцевих програм розвитку соціального захисту населення та розгляду питань, що належать до його компетенції відповідних спеціалістів.
4.2. Брати участь в утворенні і ліквідації відповідних комунальних установ. 4.3. Укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на нього завдань.
4.4. Залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для надання соціальних послуг особам (сім’ям), які перебувають у складних життєвих обставинах.
4.5. Одержувати в установленому порядку від підприємств, установ та організацій інформацію з питань, що належать до його компетенції.
4.6. Вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів осіб, сімей.
4.7. Здійснювати посередництво у представництві інтересів осіб, сімей та порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства з питань надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи.
4.8. Контролювати хід виконання комплексних програм в соціального захисту населення, оздоровлення та відпочинку дітей.
4.9. Вносити на сесії пропозиції щодо фінансування комунальних установ сфери соціального захисту, брати безпосередню участь у формуванні бюджету.
4.10. Погоджувати при затвердженні та реєстрації у встановленому порядку Статути, Положення установ і організацій, підпорядкованих відділу.
4.11. Представляти інтереси Відділу в судах, правоохоронних органах, підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності, та інших органах, у відносинах із фізичними особами – підприємцями під час розгляду правових питань і спорів Відділу з питань соціального захисту відповідно до доручення (довіреності), виданих сільським головою, заступником сільського голови з питань діяльності виконавчих органів.
5. Керівництво
5.1.Начальник і спеціалісти відділу є посадовими особами місцевого самоврядування, призначаються на посаду і звільняється з посади сільським головою відповідно до вимог Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», інших нормативних актів, що стосуються проходження служби в органах місцевого самоврядування.
5.2.Начальник, представляючи інтереси Відділу у відносинах з
юридичними та фізичними особами:
5.2.1.здійснює керівництво діяльністю Відділу, забезпечує виконання покладених на відділ завдань, визначає обов'язки і ступінь відповідальності працівників відділу;
5.2.2.розподіляє функціональні обов'язки його працівників, готує і затверджує посадові інструкції;
5.2.3.планує роботу відділу і аналізує стан її виконання;
5.2.4.видає у межах компетенції відділу накази, організує і контролює їх виконання;
5.2.5.видає накази на преміювання та установлення надбавок працівникам відділу;
5.2.6. подає на затвердження сільського голови проект кошторису видатків Відділу (за потреби), вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників відділу;
5.2.7. розпоряджається коштами, які виділяються на утримання відділу;
5.2.8. погоджує штатні розписи відповідних комунальних установ;
5.2.9. розглядає клопотання та вносить пропозиції про нагородження керівників комунальних установ державними нагородами, в тому числі і президентськими відзнаками, та про присвоєння їм почесних звань України;
5.2.10.сприяє розвитку міжнародних зв’язків з питань соціального захисту населення.
5.3. Накази начальника відділу, видані з порушенням законодавства або з перевищенням повноважень, можуть бути скасовані сільським головою, начальником управління соціального захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації або оскаржені в судовому порядку.
6. Відповідальність.
6.1.Начальник та спеціалісти Відділу несуть відповідальність за:
6.1.1. несвоєчасне і неналежне виконання покладених на Відділ завдань і функцій, реалізацію його повноважень.
6.1.2.невикористання в повній мірі наданих Відділу прав.
6.1.3.недотримання вимог чинного законодавства та внутрішніх. організаційно-нормативних документів при здійсненні функцій, покладених на Відділ.
6.1.4.недостовірність відомостей, статистичної звітності та інформації з питань, що належать до компетенції Відділу.
7. Взаємовідносини з іншими підрозділами
7.1. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з усіма структурними підрозділами апарату сільської ради, з органами виконавчої влади, а також установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
8. Заключні положення
8.1.Утворення, ліквідація та реорганізація відділу здійснюється за рішенням сесії Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області.
8.2.Відділ є неприбутковою установою.
8.3.Зміни і доповнення до даного Положення вносяться рішенням сесії Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області.
Секретар сільської ради Сніжана ТОДОСІЙЧУК