A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Недобоївська громада
Чернівецька область, Дністровський район

Адміністративне затримання , що потрібно знати

Дата: 31.12.2020 09:42
Кількість переглядів: 525

Адміністративне затримання: що потрібно знати

Що таке адміністративне затримання, які органи правомочні для його здійснення, процедура затримання та які права особи під час адміністративного затримання, про це інформує відділ «Хотинське бюро правової допомоги» Кельменецького МЦ з надання безоплатної  вторинної правової допомоги. 

Є таке поняття у Кодексі України про адміністративні правопорушення  як заходи забезпечення провадження у справах про адміністративне правопорушення, до яких як вид й належить адміністративне затримання.

Затриманням в адміністративному праві називається допоміжний захід адміністративного припинення загального призначення, який полягає у тимчасовому обмеженні свободи пересування і місцезнаходження і застосовується в разі, коли інші заходи адміністративного припинення неефективні для забезпечення належного виконання провадження в справі про адміністративне правопорушення і забезпечення притягнення правопорушника до відповідальності.

Адміністративне затримання можливе лише в разі вчинення адміністративного правопорушення, затримання в разі скоєння злочину регулюється Кримінальним процесуальним кодексом України.

У протоколі про адміністративне затримання обов’язково зазначаються:

• дата і місце його складення; 

• посада, прізвище, ім`я та по батькові особи, яка склала протокол; 

• відомості про особу затриманого; 

• час і мотиви затримання; 

• в протоколі робиться відповідний запис про повідомлення працівників центру БПД та зазначаються число, місяць, рік та час, кого повідомлено і в який спосіб.

Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

Також обов’язково про це інформуються центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника. 

Так, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» особи, до яких застосовано адміністративне затримання, мають право на правові послуги, що полягають у: здійсненні представництва їх інтересів в судах, інших державних органах (зокрема, органах внутрішніх справ (поліції)), органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складенні документів процесуального характеру.

Під час складання протоколу про адміністративне затримання посадова особа, що здійснює адміністративне затримання, роз’яснює особі, яка вчинила адміністративне правопорушення, її права, передбачені ст.ст. 55, 56, 59, 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП. Зокрема, затриманому роз’яснюються його права такі, як: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, при розгляді справи користуватися юридичною допомогою, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі (ст. 268 КУпАП).

 Адміністративне затримання провадиться: національною поліцією; органами прикордонної служби; старшою у місці розташування охоронюваного об’єкта посадовою особою воєнізованої охорони; посадовими особами Військової служби правопорядку у Збройних Силах України; органами Служби безпеки України; посадовими особами органів і установ виконання покарань та слідчих ізоляторів; посадовими особами, уповноваженими на те центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб.

Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як ТРИ ГОДИНИ. Виключення – деякі порушення, пов’язані з незаконним перетином держкордону та обігом наркотиків тощо - ДО ТРЬОХ ДІБ (визначено ч. 2, 3 ст. 263 КУпАП).

 Згідно з статті 37 Закону України «Про Національну поліцію» відлік часу утримання затриманої фізичної особи в спеціально відведених для цього приміщеннях рахується з моменту її фактичного затримання. Тимчасове обмеження пересування особи негайно припиняється, якщо необхідності здійснювати такий захід немає.

Підстави адміністративного затримання:

• з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу;

• встановлення особи;

• складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим;

• забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення.

 Перед поміщенням, наприклад, до кімнати для затриманих чергової частини органу поліції у службовому приміщенні, куди доставлено особу, яка вчинила адміністративне правопорушення, відповідно до статті 264 КУпАП уповноваженою на те посадовою особою однієї статі з особою, яку доставили, в присутності двох свідків (понятих) тієї ж статі проводиться особистий огляд і огляд речей доставленої особи.

Огляд речей, ручної кладі та інших предметів здійснюється у присутності особи, у власності (володінні) якої вони є. У невідкладних випадках зазначені речі, предмети може бути піддано оглядові за участю двох свідків (понятих) за відсутності власника (володільця).

 Про проведення особистого огляду та огляду речей складається протокол, який підписують особа, яку було піддано оглядові та у якої оглядали речі, поняті та посадова особа органу поліції, яка його склала. Також про особистий огляд та огляд речей особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне затримання.

Коли затримана особа звільняється з місця її перебування/утримання, у протоколі про адміністративне затримання зазначається, наявність або відсутність зауважень та скарг на дії посадових осіб органів поліції із викладенням їх суті. Звільнена особа обов’язково повинна засвідчити факт наявності або відсутності зауважень та скарг власним підписом у протоколі, оскільки на практиці може існувати ряд порушень при застосуванні такого заходу, як адміністративне затримання, а саме: зловживання владою і перевищення службових повноважень посадовими особами;  недотримання строків затримання; безпідставне застосування адміністративного затримання; неповідомлення родичів про затримання тощо.

 

Щоб отримати безоплатну юридичну консультацію та роз’яснення з правових питань ви можете  звернутись за попереднім записом до відділу «Хотинське бюро правової допомоги» Кельменецького МЦ з надання БВПД, що знаходиться за адресою: м. Хотин, вул. О. Кобилянської, 2А за номером:+380973285578, (03731)2-10-61;електронна адреса: khotynske@legalaid.cv.ua; скайп-зв’язок: live:khotynske, Хотинське бюро правової допомоги,

0 800 213 103 – цілодобово.

В. о. начальника відділу

«Хотинське бюро правової допомоги»

Руснак Г.В.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь