Положення про Сектор Служби у справах дітей Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області
ПОЛОЖЕННЯ
про Сектор Служби у справах дітей Недобоївської сільської ради
Дністровського району Чернівецької області
https://rada.info/upload/users_files/04416884/be93a14abd94a79c263213a597534e1f.doc
Затверджено:
Розпорядженням
сільського голови
№5-Р від 04.01.2022
Юрій ЮЗВА
ПОЛОЖЕННЯ
про Сектор Служби у справах дітей
Недобоївської сільської ради
Дністровського району
Чернівецької області
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Сектор Служби у справах дітей Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області (далі Сектор) є органом Недобоївської сільської ради, утворюється за рішенням Недобоївської сільської ради і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на Сектор завдань.
1.2. Сектор підконтрольний та підзвітний сільському голові, за його відсутності першому заступникові сільського голови та/або заступнику сільського голови з питань діяльності виконавчих органів.
1.3. Сектор утворюється з метою здійснення соціального захисту неповнолітніх, профілактики правопорушень та дитячої бездоглядності у центральній садибі та по старостинських округах Недобоївської сільської ради, ведення питань опіки, піклування та усиновлення.
1.4. У своїй діяльності Сектор керується Конституцією України, Законами України «Про органи та служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про попередження насильства в сім'ї»та іншими законами України, Сімейним кодексом України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики з порушеного питання, розпорядженнями сільського голови та/або його заступників, рішеннями сесій та виконкому, прийнятими згідно вимог чинного законодавства за цим Положенням.
1.5. Особи, що працюють у Секторі, є посадовими особами місцевого самоврядування, відповідно до цього Положення мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок коштів місцевого бюджету.
1.6. Працівники сектору можуть в межах свої повноважень видавати накази та організовувати контроль за їх виконанням.
ІІ. ФУНКЦІЇ ТА ПРАВА СЕКТОРУ
2.1. Основними завданнями Сектору є:
1) реалізація на території населених пунктів громади політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2) забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї;
3) подання пропозицій стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм щодо реалізації політики з питань дітей, а також до проєктів програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
4) визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території громади становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
5) ведення статистики щодо дітей;
6)ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів;
7) відвідування дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вжиття заходів для соціального захисту дітей;
8) визначення потреби в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;
9) влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;
10) надання потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформації про дітей, які перебувають на обліку в секторі, і видача направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
11) підготовка актів обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також актів обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;
12) підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
13) здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах, сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;
14) оформлення документів на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;
15) ведення справ з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;
16) представлення у разі необхідності інтересів дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
17) організація та проведення разом із іншими відділами сільської ради, відділенням поліції роботи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність;
18) проведення перевірок умов проживання і виховання дітей у сім'ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, окрім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;
19) підготовка звітів про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу;
20) участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім'ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
21) розгляд в установленому порядку звернень громадян та громадянок;
22) проведення інформаційно-роз'яснювальної, профілактичної роботи з питань що належать до його компетенції, в тому числі, із запобігання домашньому насильству;
23) здійснення інших функцій, які випливають з покладених на нього завдань, відповідно до законодавства.
ІІІ. КЕРІВНИЦТВО СЕКТОРОМ
3.1. Сектор очолює завідувач, який за результатами конкурсного відбору та/або в інший законний спосіб призначається на службу в органи місцевого самоврядування на посаду сільським головою та/або його заступниками, керуючись Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування та іншими нормативно-правовими актами з даного питання.
3.2. Завідувач Сектору:
- звітує перед сільським головою та/або його заступниками, виконавчим комітетом сільської ради про виконання покладених на Сектор завдань;
- подає на погодження Положення про Сектор та зміни до нього за необхідності (зміни до Положення);
- розробляє та подає на затвердження голові сільської ради посадові інструкції працівників сектору;
- планує роботу Сектору, вносить пропозиції щодо формування планів роботи;
- вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконавчого комітету питання, що належать до компетенції Сектору, розробляє проєкти відповідних рішень;
- здійснює інші повноваження, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, які відносяться до сфери діяльності Сектору.
IV. ФІНАНСУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЕКТОРУ
4.1. Джерелами фінансування Сектору є кошти місцевого бюджету, інші кошти, передані Сектору згідно з чинним законодавством.
4.2. Граничну чисельність працівників затверджується сільською радою;
V. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ СЕКТОРУ
5.1. Особи, що працюють у Секторі є посадовими особами місцевого самоврядування і несуть відповідальність за недоліки в роботі та невиконання посадових обов'язків у порядку встановленому законодавством. Вони зобов'язані дотримуватись умов Колективного Договору, Правил внутрішнього трудового розпорядку та основних вимог і обмежень, передбачених у законах України «Про державну службу», про «Службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції».
5.2. Виконання покладених на Сектор завдань і функціональних обов'язків працівників здійснюється відповідно до цього Положення.
5.3. Виконання рішень виконавчого комітету, розпоряджень і доручень сільського голови та/або його заступників, відбувається відповідно до компетенції Сектору.
5.4. Завідувач Сектору відповідає за своєчасну і достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Сектору, стан діловодства, ведення особових справ дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, облік дітей відповідних категорій.
VІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.
6.2. Реорганізація або ліквідація Сектору здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.